Wednesday, March 25, 2009

Oooo...

I

Oooooo… saya sangat kecewa. Kecewa sejak malam semalam. Kecewa sebab lama menunggu. Kecewa sebab calon pujaan hati saya kalah… oooo.. saya kecewa. Saya tidak dapat menahan rasa kecewa. Nasib baik air mata saya mahal harganya. Oh, saya belum cukup ‘Umno’ rupanya …

II

Ooooo… saya tidak percaya. Tidak percaya sejak semalam. Bagaimana perubahan untuk tidak rebah menjadi demam yang tidak akan kebah? Ooooo… saya tidak percaya. Tapi saya harus percaya, kenyataan itu mana boleh diubah.

Kawan seorang gembira sangat, katanya inilah masa perjuangan PPSMI menjadi kenyataan. Ooooo… saya keliru.. saya ragu-ragu… antara bahasa dan bangsa, kedua-duanya berkait rapat. Oh, saya belum cukup ‘Umno’ rupanya…

III

Ooooo.. saya gembira. Sangat gembira. Bibik sudah pulang. Penat mengurus rumah sendirian selama sebulan. Penat berkejar antara pejabat dan rumah sebulan akhirnya langsai. Saya fikir boleh tidur lena malam tadi sebab bibik sudah pulang dari Bandung rupanya ia tinggal harapan, sebab saya terganggu benar dengan bayang-bayang wajah seseorang…

Oooo.. saya sudah kena demam yang tidak boleh kebah. Demam yang penuh rasa kecewa dan rasa lara. Saya tidak seorang diserang ini. Sekurang-kurangnya saya tahu ada satu kem di luar saya yang juga diserang ini demam ! Berubah dan rebah ?

No comments:

Bukan Wanita Biasa

KLWBC 2020: Bukan Wanita Biasa Zainal Rashid Ahmad wartawan dan penulis sastera.   Mei 11, 2020 09:00 +08  |  Durasi: 10 minit, 38 saat SENA...