Monday, November 23, 2009

Kite Runner Yang Belum Habis Baca ..




Saya sedang berusaha menghabiskan The Kite Runner... ya lama betulkan mengambil masa nak menghabiskan novel ini. Belum pertengahan novel pun, jauh lagi untuk habis. Dalam masa yang sama saya sibuk membaca The Nadia Song.

Tamak haloba betul kan? hahahhaa.. saya tahu...

Tapi selalunya tak sempat nak habis sebab ada kerja-kerja lain nak dibuat selain saya juga perlu membaca buku-buku lain yang berkaitan dengan tugas hakiki.

Jadinya The Kite Runner tu saya sentuh hujung minggu, waktu malam sebelum tidur dan selalunya tak sampai tiga muka surat saya pun dah zzzzzzz...

Tapi The Kite Runner sudah difilemkan jadi rasanya saya perlu tutup saja buku itu dan tonton saja filemnya.


II

Pembantu rumah saya sudah tamat kontrak dan akan pulang ke Bandung. Saya tidak bercadang hendak mengambil pembantu baru. Anak-anak akan ditempatkan di pusat jagaan harian dan bermulalah episod berdikari dalam hidup mereka.

Si abang ok saja, si kakak tak sedih tapi berpesan, mama ambil bibik baru, ambil yang cantik sikit! Heheh.. bahaya tu!


3 comments:

I am... said...

baca buku lagi best..penataan di teks dan layar tidak sama...bagi saya menghayati perasaan di atas kertas lebih mengesankan berbanding lakonan yang muluk di skrin layar...bagaimanapun pilihan di tangan anda...(waa skimanya akak..haha) Ini adalah pengaruh Zain yang sudah lama hanyut dalam gelora perasaan di negara sakura..

Fizahanid said...

Sis ;
Zain yang membuat hati Yaya
berdebar itu? hehehe..
Baca buku & tonton filem tak sama, setuju tapi dah lama sangat beli tak abis baca, lagi tak guna.. heheheh.. baik tonton jer pilemnya...

Bintang D'hati said...

Salam fiza, selamat hari raya aidiladha :)

Apa ada dengan Aku Anjing ?

Aku Anjing mungkin tajuk yang mengejutkan untuk sebuah kumpulan cerpen. Namun bagi pengarang, Saifullizan Yahaya, Aku Anjing dipil...