Wednesday, March 11, 2009

John Legend & Me


Ok, mungkin saya agak terlewat untuk bercakap tentang John Legend. Orang lain dah kenal lama, saya baru kenal hahaha.. saya tahu John Legend sebelum ini tetapi tidak kenal.

Pertama kali saya dengar lagu John Legend dalam sebulan lepas. Terdengar melalui PC seorang rakan yang bernama Suzan Ahmad yang antara lain kerjanya review lagu. Meja kami yang dekat memungkinkan, bukan saja lagu, perbualan telefon dia dengan 'abang Jin' pun saya boleh dengar.. hahahahahah

“Sorry lah kalau kau terganggu dengan lagu ni,” dia jujur saja minta maaf. Tapi saya terus bangun dan cakap, saya suka lagu ini. Sangat urban.

Kemudian, Suzan beri pinjam Evolver. Dan dari situ saya jatuh hati dengan kerja-kerja seni John Legend. Dan Evolver adalah album ketiga.. huhu... betapa saya ketinggalan.

Suara John Legend sangat seksi, terutama bila dia menyanyikan lagu Everybody Knows. Lagu Good Morning, liriknya mudah dan ringkas tetapi sangat menawan. Tapi bila lama-lama dengar, saya suka lagu Cross The Line.

Tapi hah.. jangan buat begitu ya pada kawan baik sendiri, sebab cinta boleh dicari tapi kawan baik, sampai mati pun dia akan ada di sisi kita, insya allah.

Sebab lirik Cross The Line tidak begitu bermoral, antara lainnya menyebut ...you are my best friend can we put to the bed then../ .. Not just my homegirl, time that I take you home, girl,

Apapun, saya suka kalau Evolver keseluruhannya penuh dengan R&B, tapi mungkin strategi pasaran atau apa, ada gabungan dengan unsur rap dan raggae (macam lagu No Other Love).

Satu pagi waktu keluar dengan anak-anak, Azra mencium pipi saya dan berkata Good Morning.. Good Morning Love .. hah.. macam pernah ku dengar , ok ia datang dari track Good Morning, track pertama John Legend. Oh... saya rasa ia satu tanda yang tidak begitu sihat untuk saya sebagai ibu. Hahahahaha..


2 comments:

Unknown said...

Saya pun baru mengenalinya! haha

hafizahiszahanid said...

same le kite yer

Bukan Wanita Biasa

KLWBC 2020: Bukan Wanita Biasa Zainal Rashid Ahmad wartawan dan penulis sastera.   Mei 11, 2020 09:00 +08  |  Durasi: 10 minit, 38 saat SENA...