Friday, May 1, 2009

Si Tomok!


Mula-mula waktu saya baca Tomok masuk audition OIAM, saya ketawa sendirian dan terfikir bolehkah budak berhingus yang menyanyi lagu jiwang karat ni masuk OIAM?

Saya bukan peminat Tomok. Saya tahu pasal Tomok sebab sepupu saya - NurFadzliana - sungguh mengilai Tomok. Si NurFadzliana ni pun umurnya dalam lingkungan umur Tomok, sebab itu dia gila sungguh dengan mamat ni. Poster NewBoyz merata-rata dalam bilik tidur dia.

Malah, perkara pertama yang dipesan waktu saya masuk bekerja sebagai wartawan adalah 'kirim salam kat Tomok," eiii... tak adalah aku! Apa kelas!

Selepas itu, adik saya - Shahariah - dan tentunya si sepupu itu memberitahu, Tomok hebat dalam OIAM, kalau tak percaya tengok sendiri. Kebetulan, di pejabat saya duduk tidak jauh daripada kumpulan wartawan hiburan yang sensasi dan tersendiri (oh ya, sangat dekat dengan mereka itu tapi... Kak Pora tau duduk kat mana .. :D atas bumbung kut !) jadi ada juga saya mendengar dan membaca mengenai Tomok.

Tergerak hati hendak menonton.Kisahnya macam best saja! Saya pun menonton OIAM waktu Tomok menyanyikan lagu Payung itulah lagu asal Rihanna. Wah.. superb! Sejak itu saya bagai disihir untuk berada di depan TV setiap malam hari Jumaat.

Sejak itu saya bersama teman sepemikiran Ben tidak ketinggalan menonton Tomok. Dan semalam, sambil menonton saya berbalas-balas SMS dgn Ben dan my hubby (yang out station) tentang Tomok.

Dan sebab risau Tomok kalah sebab peratusan yang jauh ketinggalan berbanding Easther dan Aweera (hubby suka Aweera sebab sama-sama mai dari Perlis.. orang Siam pulak tuh!!! ) saya mengundi Tomok. Wah, saya separuh percaya dengan diri saya. Saya tidak pernah undi untuk mana-mana peserta realiti walaupun pada zaman Malaysia terkena Taufan Mawi dulu.

Tapi kali ini, saya tewas dengan Tomok! Dan betapa gembiranya melihat Tomok muncul juara. Ya, muzik itu universal. Orang tua pun terasa muda kerana muzik. Manusia boleh berubah kerana muzik, lihatlah transformasi Tomok dari budak jiwang karat dengan lagu cinta meleleh tahi telinga menjadi superstar!

Semalam, saya tidur dengan senyum panjang dan lena walaupun selalunya kalau hubby out station saya jarang tidur lena dan lama.

Tahniah Tomok dan semoga anda terus berjaya!

3 comments:

kiranajoe said...

di sihir Tomok la tu sampaikan lena tidur, lewat ke opis..hheheh

hafizahiszahanid said...

Kirana,

Hampeh!

ennieva fauzi said...

Tomok memang superb malam tu...tak sia2 aku vote dia...hahaha (satu perkara yang belum pernah aku buat)

Bukan Wanita Biasa

KLWBC 2020: Bukan Wanita Biasa Zainal Rashid Ahmad wartawan dan penulis sastera.   Mei 11, 2020 09:00 +08  |  Durasi: 10 minit, 38 saat SENA...