Friday, May 18, 2012

Motivasi sendiri !

Hendak tulis novel. Tapi tiada masa :(

Idea sudah cukup lama diperam. Sudah boleh dikeluarkan, tapi terkejar-kejar.

Banyaknya sayembara novel/skrip, aduhai.. kesian kat aku tak sempat nak masuk ...

Jadi, motivasi?

Ulang balik baca novel lama.. * eh, aku tulis semua tu? Boleh pun. Jadi pengurusan masa kena betul.

Dalam keempat novel yang sudah terbit, Kala Hujan Menitis mengajar banyak perkara.

Mengajar aku tentang tanggungjawab seorang penulis tidak terhenti pada sebuah naskhah. Tanggungjawab itu akan ditanggung sampai mati.

Kalau orang tanya, aku memang tak galakkan diorang beli/baca Kala Hujan Menitis. Ia bagai turning point untuk lebih menginsafi diri... cewahhhh....

Novel seterusnya? Puan Penerbit sudah bertanya waktu bertemu di PBAKL 2012 dulu. Insya allah tahun hadapan, semoga Allah mempermudahkan.




* Tmpek kulit novel lama hanya untuk memotivasikan diri sendiri :D . Novel pertama tidak jumpa pulak! Jadi tak boleh nak tempek.

* Mudah-mudahan  akan ada yang kelima menyusul tidak lama lagi. Emmm... doakan.

2 comments:

Bintang D'hati said...

kalau tak dibaca karya pertama ,bagaimana pembaca nak menilai peningkatan karya2 seterusnya kan?kan?kan?

bg aku yg dah baca semuanya... blh dikatakan semuanya sedap2 belaka. tp kalau fiza berani mengambil risiko utk menukar tema cerita lg bagus rasanya :-) . tema,jalan cerita,watak yg baru..yg di luar kotak selesa ;-)

Fizahanid said...

Cik Bintang,

hehehe.. satu nasihat yang sangat baik. terima kasih daun keladi ... :D

Apa ada dengan Aku Anjing ?

Aku Anjing mungkin tajuk yang mengejutkan untuk sebuah kumpulan cerpen. Namun bagi pengarang, Saifullizan Yahaya, Aku Anjing dipil...