Tuesday, April 16, 2013

Antologi Cerpen Pertama





      




Antologi cerpen pertama.
  Terbitan ITBM
      Harga RM20

      Boleh diperoleh di Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2013 nanti insya allah.


# Saya tidak pasti yang mana satu yang pembaca sekalian lebih nikmati dalam antologi ini, tapi saya secara peribadi terlalu dekat dengan Istimewa, Menjadi Perempuan, Adiba Seorang Ultraman dan Pala' Tumpa.

Sekadar berkongsi  cerita, sewaktu menyiapkan Pala' Tumpa, (saya memerlukan lebih dua minggu untuk menyiapkan cerpen ini) ada pengalaman yang magis.. hahaha.. ala-ala misteri nusantara.

Sebab? Pala Tumpa' itu sendiri ikon budaya unggul kaum Iban. Lain-lain saya tak payah ceritalah.. nikmati Pala' Tumpa dulu.

Ada banyak kesilapan teknikal di dalamnya, saya maafkan untuk semua kesilapan sebab kita ini masih manusia biasa.  Moga-moga kalau ada (kalau adalah ) cetakan seterusnya, ia mampu diperbaiki.

Selamat membaca !
   


2 comments:

Tetamu Istimewa said...

Insyaallah, akan saya dapatkan nanti. Saya ada soalan hendak tanya tentang proses penghasilan kumpulan cerpen ini.

Bilakah dihantar ke ITBM dan berapa lama proses penilaian sebelum lulus untuk diterbitkan?

hafizahiszahanid said...


Assalamualaikum Tetamu Istimewa,

Saya tidak pasti secara umumnya brp tempoh masa diperlukan sebab saya secara peribadi memperlahankan proses penerbitannya atas beberapa sebab.

Tapi rasanya, kalau secara umum mungkin dalam tempoh 2 ke 3 kut, agaknya lah.. untuk makluman lebih lanjut, cuba berhubung dengan pihak ITBM sendiri.

Bukan Wanita Biasa

KLWBC 2020: Bukan Wanita Biasa Zainal Rashid Ahmad wartawan dan penulis sastera.   Mei 11, 2020 09:00 +08  |  Durasi: 10 minit, 38 saat SENA...